Utviklet av Gladiator Therapeutics i Whitehall, PA, er cFIR-enhetene produkter av patentert mineralbasert keramikk. Pågående forskning utforsker bruksområdene i ulike medisinske tilstander, inkludert Alzheimers sykdom, traumatisk hodeskade og hjertesvikt. Enhetene har dokumenterte terapeutiske fordeler for muskel- og nervegenerering, benreparasjon, vevsrevaskularisering samt produksjon av kollagen og brusk.

Fordeler:

• Stimulerer heling og angiogenese på cellulært nivå
  • Bidrar til heling av mindre rupturer, potensielt eliminere behovet for kirurgi
  • Gir en aktiv helingsløsning som komplementerer andre behandlinger
  • Reduserer behovet for smertestillende eller injeksjoner
  • Øker blodstrømmen for optimal vevsperfusjon
  • Støtter mer produktiv fysisk rehabilitering ved redusert betennelse

Dypdykk i hvordan det fungerer:

Aktiveringsmekanisme: Den patenterte keramikken i Gladiator Therapeutics aktiveres av din egen kroppsvarme. Denne aktiveringen fører til utslipp av fotoner som beveger seg gjennom kroppen og genererer vibrasjonsenergi. Denne energien utløser igjen cellulær respirasjon og stimulerer aktiveringen av stamceller.

Patenterte SemiCera® keramiske sendere: De kraftige keramiske senderne i kjernen av Gladiator Therapeutics er laget av sjeldne mineraler og metalloksyder. Deres unike design og sammensetning gjør det mulig for dem å produsere klinisk betydningsfull terapi med langt infrarødt lys. Bemerkelsesverdig er at disse senderne ikke trenger strøm og eliminerer behovet for stikkontakt eller batteri. I stedet utnytter den omgivende kroppsvarme for aktivering.

Cellulær respirasjon og helingsprosess: Under cellulær respirasjon mottar kroppens cellulære energikilde signaler som indikerer behovet for energi i prosesser som utvikling, helbredelse og regenerering. Dette utløser en biologisk reaksjon som bryter ned energikilden for frigjøring og bruk av celler i helingsprosessen.

Hyperakutt fibronectinrespons: Terapien fremmer aktivt sårheling og akselererer kirurgisk gjenoppretting gjennom en forsterket hyperakutt fibronectinrespons. Denne responsen signaliserer at hestens kropp skal mobilisere stamceller fra omkringliggende friskt vev og benmarg.

Mikrotubulært stillas og vevsregenerering: Etter signaliseringsprosessen dannes et stillas av mikrotubuli over sårbunnen. Denne strukturen fungerer som veier for celler å migrere og samle seg, og danner knopper som initierer fyllingen av sårbunnen. Kapillære skudd dukker deretter opp, etablerer et mikrovaskulært nettverk som støtter utviklingen av granulasjonsvev og fullfører til slutt helingsprosessen.

Enhetene:

****Gladiator MD Mage/Rygg-enheten med SemiCera-teknologi er en terapeutisk enhet som har vist seg å være gunstig for systemisk velvære, heling av vevsskader og kirurgisk bedring. Når den brukes på magen eller ryggen, er den spesielt godt egnet for følgende:

• Cellefornyelse for systemisk bedring
  • Sårheling
  • Ryggsmerter
  • Gastrointestinale tilstander

Gladiator MD Mini-enheten er en terapeutisk enhet som har alle fordelene med andre enheter med SemiCera-teknologi. Den er designet for fleksibilitet, da den kan brukes hvor som helst på kroppen. Noen vanlige bruksområder inkluderer:

• Før operativ behandling
  • Etter operativ behandling
  • Forstuvninger og strekk
  • Smertereduksjon

****Gladiator MD Shoulder Device er en terapeutisk enhet med SemiCera-teknologi som har vist seg å være gunstig for:

• Heling av vevsskader som forstuvninger og strekk
  • Kirurgisk bedring etter artroskopi, rotatorkuff eller annen skulderskirurgi
  • Reduksjon av betennelse og smerte for mer effektiv rehabilitering

Gladiator MD Ankel/Albue-enheten**, med SemiCera-teknologi, er designet for å bli båret på ankelen for å behandle fotområdet eller albuen. Den er ideell for albueskader eller føtter der sirkulasjon og heling er kompromittert, som for eksempel i følgende tilfeller:**

• Diabetiske fotsår/blemmer
  • Venøse sår
  • Kirurgiske sår
  • Trykkskader
  • Nevropati

Gladiator MD Knee Device er en terapeutisk enhet med SemiCera-teknologi som har vist seg å være gunstig for:

• Heling av vevsskader som forstuvninger og strekk
  • Kirurgisk bedring etter artroskopi, ACL eller annen kneskirurgi
  • Reduksjon av betennelse og smerte for mer effektiv rehabilitering

Ønsker du å lese mer, trykk her: https://www.kvantumklinikken.no/gladiator-therapeutics/

Klinikken tilbyr utleie av disse enhetene på ukesbasis. Ved interesse eller spørsmål rundt produktene, ta kontakt med oss.

Carrick FR, Valerio LSA, Gonzalez-Vega MN, Engel D, Sugaya K. Accelerated Wound Healing Using a Novel Far-Infrared Ceramic Blanket. Life (Basel). 2021 Aug 26;11(9):878. doi: 10.3390/life11090878. PMID: 34575027; PMCID: PMC8469926.

Carrick, F.R.; Hernandez, L.S.A.V.; Sugaya, K. Amelioration of Motor Performance and Nigrostriatal Dopamine Cell Volume Using a Novel Far-Infrared Ceramic Blanket in an A53T Alpha-Synuclein Transgenic Parkinson’s Disease Mouse Model. Curr. Issues Mol. Biol. 202345, 9823-9837. https://doi.org/10.3390/cimb45120613